Frågor & Svar

Nedan följer några av de vanligaste frågorna vi får. Hittar du inte den information du söker så maila oss gärna på [email protected]

Om betalning

Vilka kort kan jag använda?
Svar: Vi accepterar de flesta betal- och bankkort inkluderat American Express.

Jag har svårt att betala med mitt betalkort på sajten?
Svar: Bankerna har nyligen markant höjt kravet på kortsäkerhet för e-handlare. Det utökade säkerhetskravet från bankerna innebär bland annat att en kund måste aktivera sitt betalkort för e-handel för att det skall fungera att genomföra sitt köp. Om du som kund inte aktiverat ditt betalkort eller inte använt den dator där kortet är aktiverat så kan du bli nekad köp i kassan. Aktivera genom ditt bankkontor eller internetbank.

Det kan också bero på att du inte har ditt kort anslutet till Verified by Visa/Master SecureCode. Många banker har nya krav på att alla bankkort måste vara anslutna till Verified by Visa/MasterCard SecureCode eller att du som kund använder e-kort för att handla på nätet. Kontakta din bank för att få hjälp med detta.

Måste jag vara medlem för att kunna handla hos er?
Svar: Nej, du behöver inte ha ett konto innan du köper en eller flera kurser av oss. När du genomför ditt köp skapar vi per automatik ett konto baserat på den e-postadress du anger. Efter ditt genomförda köp loggas du per automatik in och du har då direkt tillgång till din kurs. Du får även ett e-post med dina inloggningsuppgifter, använd dessa för att logga in.

När jag ska betala står det STRIPE, vad är det?
Svar: Stripe är vår betalningspartner och är en godkänd betalningsoperatör precis som bankerna, Klarna, iZettle, Payex m.fl.

Behåller ni mitt kortnummer?
Svar: Nej, vi sparar inte ditt kortnummer.

Om ditt kursköp

Hur får jag min kurs?
Svar: Direkt efter att du har slutfört ditt köp får du möjlighet att klicka dig vidare till din köpta kurs. Dina kurser finns även samlad under din profil som du hittar genom att logga in på sidan och välja menyalternativet ”Mina kurser”.

Hur vet jag att min order blivit godkänd?
Svar: När du slutfört en beställning så erhåller du en orderbekräftelse med e-post. Om du inte fått en orderbekräftelse, vänligen kontrollera att din e-postadress stämmer, kolla eventuell folder för skräppost, eller meddela Inspire Me kundservice så skickar vi om bekräftelsen.

Får jag en skriftlig orderbekräftelse?
Svar: Ja, en orderbekräftelse skickas till din registrerade e-postadress direkt efter att du bekräftat din order. Om du inte fått en orderbekräftelse vänligen kontakta oss via mail [email protected]

Hur gör jag om jag vill ångra mitt köp?
Svar: Om du inte är nöjd med en kurs som du har beställt av oss, har du full ångerrätt inom 14 dagar från och med den dag du har beställt kursen. Återköp kostar inget utan du får tillbaka hela beloppet. Om du istället vill byta till en annan kurs, vänligen kontakta oss via mail på [email protected]

Kan jag ändra i min beställning?
Svar: Är din order inte bekräftad av dig som kund eller slutförd kan du ändra i din order. Kontakta Inspire Me kundservice om du har några frågor kring din order.

Om inloggning

Vad gör jag om jag glömt mitt lösenord?
Svar: När du väljer ”Logga in” klickar du sedan på länken ”Glömt lösenord”. Du får då fylla i den e-postadress som du skapat ditt konto med. En återställningslänk skickas sedan till din registrerade e-postadres där du får möjlighet att ändra ditt lösenord.

 

Hur hittar jag min kurs?

Var hamnar min kurs efter köp?
Svar: För att nå din kurs efter köp loggar du först in genom att klicka på ”Logga in” i menyn. Välj därefter menyalternativet ”Mina kurser”. Där hittar du samtliga dina köpta kurser.

Kan jag ladda ner min kurs?
Svar: Delar av din kurs, som bilagor, kan vara nedladdningsbara men inte hela kursen i sin helhet.

Hur länge gäller min kurs efter köp?
Svar: För alltid.