Aldrig mer ont i ryggen

Gunnar Söderström

Tillhör du dem som vill ha slut på det onda, då är det här kursen för dig!

Under den här kursen kommer jag, Gunnar Söderström, att hjälpa dig till en bättre rygghälsa både på kort och lång sikt. Jag är utbildad naprapat, personlig tränare och kostrådgivare. 2015 insåg jag att jag under åren haft cirka 25 000 möten i form av behandlingar och träningar med olika klienter. I detta ingår till exempel utbildningar och uppdrag åt FIFA, bland annat under fotbolls-VM i Brasilien 2014 och EM i Paris 2016.

Jag kommer tillsammans med dig systematiskt gå igenom de vanligaste besvären som folk råkar ut för i nacke, bröstrygg och ländrygg. Det som många kanske inte vet är att dessa problem ofta går att identifiera och åtgärda på egen hand. I den här kursen ger jag dig verktygen för att göra just detta.

Min erfarenhet som naprapat är att de flesta, kanske så många som 75 procent av alla rygg- och nackåkommor kan undvikas med egna medel. Ofta handlar det om något så enkelt som att  addera lite motion och träning i vardagen, både i förebyggande och rent hälsomässigt syfte.

Under den här kursen lär du dig att enkelt ta reda på vilken typ av problem du eventuellt har och hur du på bästa sätt blir kvitt det. Detta genom enkla och smarta tränings- eller stretchövningar som, när de utförs på rätt sätt mot rätt åkomma ger mycket snabba resultat. Dessa kommer att göra det enklare för dig att i framtiden förebygga skador eller åkommor som de allra flesta råkar ut för åtminstone någon gång i livet.

Förhoppningen är att du med kunskaperna du får från kursen själv i stor utsträckning ska kunna få bort eventuella smärtor i ryggen och sedan se till att de aldrig mer kommer tillbaka.

Kursen är uppdelad i tre faser
I den första lär du dig om nacken och hur du blir av med t ex huvudvärk, nackspärr och spända axlar, och hur du kan förebygga att de kommer tillbaka.

I fas två går vi igenom bröstryggen och du får lära dig att undvika de problem som ofta kommer av att vi framför allt sitter stilla för mycket vid skrivbordet, inte minst på jobbet och dessutom är stillasittande när vi kommer hem på kvällen. Här ingår bland annat hjälp med inandningsproblem och sätt att bygga upp en bättre stabilitet och hållning.

I den tredje fasen går vi noggrant igenom hur du kan identifiera och förebygga diskbråck och ryggskott. För de allra flesta som går med ryggsmärtor handlar det om smärta i ländryggen, och just därför går vi här igenom hur du ska slippa ha ont här.

Nu sätter vi igång!

/ Gunnar

Dela med vänner

Detta är

En kurs.

Du får

25 kapitel, 25 filmer.

För vem

För dig som vill ha slut på det onda.

Du behöver

Inga redskap.

Här ser du kursens kapitel

1

Kursinformation

2

Huvudvärk

Rörelser och stretch

Spänningar i nackrosetten

Ont i trapezius

Lecator skapulae

Tre övningar mot nack- och ryggvärk

Muskelknut

Hitta den ömma punkten

Övning nacke

3

Bröstryggen

Revbenslåsning

3 övningar

4

Ländryggen

Ichias och falsk ichias

Diagnostisera dig själv

Övning ryggradsmuskulatur

Övning framsida lår

Övning rörlighet

Övning stretch

Övning rotationer

Övningsätesmuskeln

Övning ländryggen

Övning mage

Om olyckan redan är framme - 3 övningar

5

Stort tack!

Lär känna Gunnar Söderström